„Opowiadaj się bajeczko,

pleć się, pleć opowiadajko.

Niech cię pozna każde dziecko,

niech ucieszy się tą bajką.”

„W krainie Zębowych Wróżek”

aZ inicjatywy rodzica uczennicy klasy 7b- p. Sylwii Adamskiej, która zaproponowała przeprowadzenie w szkole pogadanek dla młodszych klas na temat profilaktyki higieny jamy ustnej, narodził się pomysł wystawienia bajki muzycznej skierowanej dla uczniów klas 1-3 z naszej szkoły oraz dla przedszkolaków z gostyńskich przedszkoli. Scenariusz do niej napisała p. Beata Kopaszewska. Piosenki, które można było usłyszeć, napisane zostały specjalnie na potrzeby widowiska przez p. Ewę Kuśnierek i p. Beatę Kopaszewską. Muzykę skomponowała p. Ewa Kuśnierek. Dzięki tej inicjatywie, 14 marca 2018r. Julek- główny bohater bajki, który nie wierzy we Wróżki Zębuszki, przenosi się do pięknej Wróżkolandii, którą włada Eurina- królowa Zębowych Wróżek. To z jej wróżkami wędruje po cudownej krainie i poznaje zasady dbania o higienę jamy ustnej. Bohater przeżywa niesamowitą przygodę, która kończy się tym, że zaczyna wierzyć w Zębowe Wróżki. Julkowi oraz wróżkom w czasie wędrówki towarzyszy chór „Zaczarowana melodia” pod dyrygenturą p. Ewy Kuśnierek oraz zespół instrumentalny, w skład którego weszli rodzice uczniów naszej szkoły- p. Jakub, p. Sławek, p. Marcin i p. Krzysztof, a o nagłośnienie zadbał p. Tomasz Organiszczak. W bajce muzycznej wzięła udział również p. Sylwia Adamska – magister techniki dentystycznej oraz p. Izabela Leja- stomatolog, które pełniły rolę asystentek królowej, w rolę której wcieliła się p. Marta Wojtyniak. Dzięki zaangażowaniu uczniów, nauczycieli, a przede wszystkim rodziców mogliśmy oglądać wyjątkową bajkę muzyczną, która na długo zapadnie w pamięci nie tylko rodziców, ale także występujących.

Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć z przedstawienia.

 >>GALERIA<<

Beata Kopaszewska


 

 

Odeszła od nas

przyjaciółka, koleżanka

MIROSŁAWA KOLENDOWICZ

Na zawsze pozostanie w naszej pamięci.

Nie zapomnimy jej sympatycznego charakteru,

serdecznego uśmiechu,

pozytywnego podejścia do życia,

szacunku do uczniów

i pogody ducha.

Wyrazy współczucia dla rodziny

od całej braci szkolnej.

 

 


 

ZWYCIĘZCA

Olimpiady Wiedzy o Lechu Poznań

aJak już wiemy, Krzysztof Płatek został laureatem Finału Olimpiady Wiedzy o Lechu Poznań. W ramach nagrody został zaproszony wraz z tatą na mecz z Jagiellonią Białystok. Przed meczem został poproszony na płytę główną, gdzie odebrał nagrodę na oczach ogromnej rzeszy kibiców. Jak sam Krzysztof wspominał, wrażenie było niesamowite. Każdy z pewnością zrozumie jakie emocje muszą towarzyszyć ogromnemu fanowi drużyny, który może stanąć obok nich na tej samej murawie, na której mają stoczyć kolejny bój o punkty. Wisienką na torcie tego dnia była z pewnością wysoka wygrana lechitów 5-1 z liderem tabeli. Z pewnością w przyszłym roku Krzysztof także przystąpi do olimpiady wiedząc o jaką stawkę walczy. Serdecznie gratulujemy obszernej wiedzy na temat ukochanej drużyny oraz wygranej.

Zapraszamy do obejrzenia relacji zakulisowej niedzielnego spotkania. Krzysztofa można zobaczyć w 9:30 minucie.

>>OGLĄDAJ<<

Mikołaj Rogala


 

EUROWEEK

 

Wyjazd na Euroweek odbył się już kilka tygodni temu. Jednakże uczestnicy wspominają cały czas wspaniałe chwile jakich częścią byli. Eryk Pazoła przygotował krótki filmik wykorzystujący zdjęcia z wyjazdu. Kto chciałby zobaczyć jak było to proszę kliknąć poniżej:

 

>>oglądaj<<

 


 

XIV Mistrzostwa Szkoły w Warcabach Klasycznych

dziewcząt i chłopców

a28 lutego odbyły się szkole Mistrzostwa w warcabach klasycznych. To już czternasty raz z kolei uczniowie stanęli do rywalizacji. Dziewczęta w swojej kategorii rywalizowały w liczbie sześciu uczestniczek. Chłopców stawiło się trzech. Mistrzostwa rozegrane zostały rozegrane systemem "każdy z każdym". Chłopcy rozegrali dwie rundy, czyli mecz i rewanż. Wśród dziewcząt na najwyższym stopniu podium uplasowała się Maria Brucks, kolejne osoby to Ewa Zbroniec, Wiktoria Bączkowska, Gabrysia Gaszek, Zofia Rogalska, Nikola Drygas. Wśród chłopców najlepszym zawodnikiem tego roku okazał się Krzysztof Płatek, drugie miejsce zajął Eryk Pazoła a tuż za nim Stasiu Wojciechowski. Dwójka najlepszych zawodników z każdej kategorii już 5 marca będzie reprezentował naszą szkołę na Mistrzostwach Powiatu w Starej Krobi. Życzymy powodzenia!

a  a  a

Mikołaj Rogala


 

Ferie zimowe w świetnym humorze

aDrugi tydzień ferii upłynął w naszej szkole pod znakiem wspólnych zabaw na zajęciach teatralno-kinowych. Dzieci w formie warsztatów rozwijały zainteresowania związane z teatrem, książką i filmem. Podczas pierwszego dnia (wtorek 20.02.) chętni uczniowie (z klas I-IV) mieli okazję odwiedzić Miejską Bibliotekę dla Dzieci w Gostyniu i poznać ją „od kuchni”. Na początek uczniowie zwiedzili czytelnie, poznali ciekawe zbiory biblioteki, dowiedzieli się w jaki sposób można z nich korzystać. Chętnie zagrali w gry dostępne dla dzieci oraz wzięli udział w konkursie ankietowym „Bajkowe zagadki”. Dalej grupa udała się do gostyńskiego Kina Pod Kopułą. Tam uczniowie obejrzeli pełen humoru film przygodowy dla dzieci pt. Tedi i mapa skarbów. Po powrocie do szkoły rozgorzała prawdziwa dyskusja na temat tego, co ciekawsze, lepsze, bardziej wartościowe - „Film czy książka?”. Uczniom trudno było zdecydować, jedni przygotowali plakaty, zachęcające do obejrzenia ulubionych filmów, inni polecali ciekawe i oryginalne książki. Ostatecznie temat nie został wyczerpany. Drugiego dnia (21.02.) uczniowie mieli możliwość poznać bliżej świat teatru. Na początek obejrzeli Teatrzyk Kukiełkowy pt. Baśń o Smoku Wawelskim, następnie dowiedzieli się jakie rodzaje lalek wykorzystuje się najczęściej w przedstawieniach teatralnych. Potem sami wykonywali kukiełki i pacynki. Prace dzieci były bardzo pomysłowe i oryginalne. Do tych lalek została dopasowana scenografia, którą dzieci również ozdobiły swoimi propozycjami. Uczestnikom warsztatów pozostało jedynie zamienić się w małych aktorów. Tak więc wykorzystując stworzone przez siebie lalki, odgrywali zabawne scenki. Trzeci dzień (22.02.) warsztatów zatytułowany „W Teatrze Masek” spędziliśmy na poznawaniu ciekawostek związanych z historią masek. Dzieci z bliska przyglądały się maskom weneckim, greckim czy meksykańskim. Następnie samodzielnie stworzyli własne maski na wzór współczesnych, karnawałowych. W tych kolorowych i zabawnych propozycjach pozowali do wspólnych zdjęć. Wszystkim uczestnikom dziękujemy za zabawę i wypoczynek spędzony w miłej i przyjacielskiej atmosferze! Serdecznie zachęcamy do uczestnictwa w zajęciach w kolejnych edycjach. A na pamiątkę wspólnych chwil - zamieszczamy zdjęcia.

 a  a  a  

a  a

Agnieszka Tokarska


 

Euroweek

aPomimo ferii zimowych w Szkole Podstawowej nr 5 ciągle coś się dzieje …  Śmiech W pierwszym tygodniu przerwy, grupa uczniów z naszej szkoły wraz z opiekunkami: panią Barbarą Carvalho oraz panią Lidią Dudkiewicz uczestniczyła w pięciodniowym projekcie "Euroweek". Euroweek to program edukacyjny, który ma na celu doskonalenie umiejętności językowych w zakresie języka angielskiego oraz kształtowanie zdolności przywódczych uczestników. Program rozwija inteligencję, uczy wielokulturowości, komunikacji społecznej oraz rozwija kreatywność. Jest prowadzony przez wolontariuszy z całego świata, którzy pomagają dzieciom w poszerzaniu ich horyzontów w zakresie różnych kultur oraz podnoszą ich umiejętności potrzebne do międzynarodowej współpracy. Uczestnicy projektu podnosili nie tylko swoje umiejętności językowe oraz społeczno-komunikacyjne, ale mogli także rozwinąć poczucie własnej wartości oraz pewności siebie poprzez udział w zróżnicowanych zadaniach, takich jak: warsztaty językowe, odgrywanie ról, prezentacje, rozmowy motywacyjne oraz dyskusje grupowe i indywidualne z wolontariuszami. W trakcie pięciodniowego pobytu na ziemi Kłodzkiej, w województwie dolnośląskim, w malowniczej miejscowości Długopole Dolne uczniowie naszej szkoły nie tylko doskonalili wymienione wyżej umiejętności, ale przede wszystkim … doskonale się bawili ! Zwiedzili nowe miejsca, zaprzyjaźnili się z rówieśnikami z innych szkół oraz poznali wolontariuszy z całego świata (Armenii, Ugandy, Tajlandii, Wietnamu, Meksyku, Urugwaju, Nepalu, Indii, Etiopii,Kolumbii oraz Indonezji). Uczestnicy wyjazdu wzorowo reprezentowali naszą szkołę w tym wyjątkowym przedsięwzięciu rozwijając szereg umiejętności oraz zyskując i zabierając ze sobą wrażenia oraz wspomnienia, które na długo pozostaną w ich pamięci.

 a  a

 a  a

Barbara Carvalho

Lidia Dudkiewicz


 

 

Lekcja przyrody w Ardagh Group- hucie szkła w Gostyniu.

aW piątek 9 lutego br. uczniowie klasy 5 A z opiekunkami panią Agnieszką Białas i Jolantą Fajczyk wzięli udział w wycieczce do huty szkła w Gostyniu. Ardagh Group położona jest w sąsiedztwie Szkoły Podstawowej nr 5 im. Ks. Franciszka Olejniczka, a także blisko miejsca zamieszkania uczniów i nauczycieli. Wybierając się na tę wycieczkę byliśmy zainteresowani technologią produkcji oraz przede wszystkim uzyskaniem odpowiedzi na pytanie: czy huta jest zakładem ekologicznym, przyjaznym dla środowiska i miejsca, w którym przebywamy i żyjemy.  Takie pytanie postawiliśmy sobie wraz z panią Jolanta Fajczyk na lekcji przyrody omawiając i sprawdzając doświadczalnie stan czystości powietrza, wody i gleby wokół szkoły. W hucie zostaliśmy podzieleni na dwie grupy i z panami, którzy byli naszymi przewodnikami udaliśmy się na teren zakładu. Dowiedzieliśmy się, że w hucie wszystkie procesy są sterowane i kontrolowane przez system komputerowy, zadania wykonują maszyny, które nadzorują pracownicy. Obejrzeliśmy pokaźnych rozmiarów elektrofiltr, do którego podłączone są kominy. Dowiedzieliśmy się, że elektrofiltr oczyszcza dymy pochodzące ze spalania gazu ziemnego (najmniej szkodliwego w procesie spalania) w około 98% i na dowód tego mogliśmy zobaczyć unoszący się delikatny, biały dymek. Ekologiczne działanie zakładu to również stosowanie, jako głównego surowca do produkcji tłuczonego szkła w 60 % pochodzącego z recyklingu. Kolejny raz stwierdziliśmy, jak ważna jest świadomość, wiedza i działanie w dziedzinie segregacji odpadów powstających w  gospodarstwach domowych. Zwiedzając hutę zobaczyliśmy na czym polega cały proces technologiczny produkcji szkła białego, tj. słoików  i butelek. Dowiedzieliśmy się, że zakład stosuje najnowszą technologię produkcji polegającą na podziale kropli szkła na ,,cztery części,,, zobaczyliśmy na monitorze wnętrze pieca hutniczego. Na koniec naszej wyprawy w sali konferencyjnej obejrzeliśmy filmy pokazujące zasięg działania Ardagh Group i historię jej powstania, odpowiadaliśmy na pytania, sprawdzające naszą wiedzę na temat działania huty i otrzymaliśmy prezenty. Na koniec podziękowaliśmy naszym przewodnikom i opiekunom za to, że mogliśmy uczestniczyć w tak ciekawej lekcji przyrody poza szkołą.

a  a

Uczniowie klasy 5 A z panią Jolantą Fajczyk


 

ESCAPE SCHOOL

aDo rywalizacji przystąpiła bardzo spora grupa uczestników. Niestety czas ograniczył przyjęcie większej ilości drużyn danego dnia. Nie przejmujcie się za bardzo, to była pierwsza edycja zabawy. Mam pomysł na dalsze wyzwania Śmiech. Poniżej przedstawiam listę drużyn pięcioosobowych, które miały możliwość uczestniczenia w pierwszej edycji ESCAPE SCHOOL:

Lp.

Nazwa drużyny

1

KACZKI ADAMA

2

SZYBCY I WŚCIEKLI

3

BATTLE SQUAD

4

TĘCZOWE OGÓRKI

5

HO, HO

6

HEHESZKI

7

#POMPA TEAM

8

GWIAZDY Z VB

9

PATOLA SQUAD

10

TEAM EMMAN

11

ATOMÓWKI

12

TEAM BEKA

13

WYKLĘCI

14

JEDWABNE MOTYLKI

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jak na razie nie podajemy szczegółów, ponieważ trzy drużyny zostały przesunięte na inny termin. Czas niestety pokonał nawet organizatora, samego Mistrza Zagadek.

 

MISTRZ ZAGADEK


 

Pomagamy, mimo wszystko!

q9 lutego 2018r. odbyło się w naszej szkole spotkanie z wolontariuszami Bonifraterskiego Szpitala w Marysinie oraz Gostyńskiego Stowarzyszenia NOE. W związku z realizacją przez klasy siódme nowej podstawy programowej, w której jednym z zagadnień jest szerzenie idei wolontariatu oraz zachęcenie uczniów do podjęcia refleksji o charakterze aksjologicznym, zaproszone osoby przeprowadziły pogadankę na powyższy temat i zapoznały uczniów naszej szkoły z działalnością na rzecz potrzebujących oraz przybliżyły wartościowe znaczenie tego słowa. Najpierw p. Alicja Jerszyńska, jako prezes Stowarzyszenia NOE, przybliżyła uczniom podstawy prawne działalności wolontariuszy. Opowiedziała też, jak wygląda opieka nad zwierzętami w schronisku w Dalabuszkach. Następnie głos zabrały przedstawicielki powyższego wolontariatu, które podzieliły się wrażeniami z opieki nad podopiecznymi NOE. Po krótkiej przewie p. Ewa Jaskulska, koordynator wolontariatu w Marysinie, przedstawiała uczniom naszej szkoły, na czym polega działalność wolontariuszy w szpitalu. Wraz z nią, swoje doświadczenia i przeżycia ze spotkań z pacjentami opowiedziały zaproszone wolontariuszki, które działają w nim od 4 lat. Dziewczyny opowiedziały o swoich obowiązkach, ale także przyjemnościach związanych ze wspólnych spotkań z pacjentami. Wolontariusze zgodnie stwierdzili, że najważniejsza, mimo wszystko, jest pomoc innym- tak samo zwierzętom, jak i ludziom chorym.

q  a  q

Beata Kopaszewska


 

PODSUMOWANIE WOŚP

a8 lutego w gostyńskim kinie „Pod Kopułą” odbyło się podsumowanie Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Przedstawiciele gostyńskiego sztabu podziękowali wszystkim wolontariuszom za pracę i trud jaki włożyli w zbiórkę pieniędzy na rzecz chorych dzieci. Podziękowania oraz wielkie gratulacje trafiły również do wszystkich szkół, jednostek, zakładów pracy, którzy włączyli się w akcję WOŚP. Przedstawiciele naszej szkoły również zostali nagrodzeni dyplomem oraz gromkimi brawami za uzyskaną niebagatelną kwotę 9984,72 zł. W imieniu społeczności szkolnej podziękowania odebrali Eryk Pazoła, Wiktora Bączkowska oraz Dominik Karolewicz. Kwota ta zasiliła fundację, przypomnijmy, że 5461,14 zł zebraliśmy sprzedając w szkole słodkości, resztę uzbieraliśmy dzięki występom naszych podopiecznych w Gostyńskim Ośrodku Kultury Hutnik w dniu finału. Dodajmy jeszcze, że kwota jaka została zebrana w całym powiecie gostyńskim to: 287 078, 84 zł. Kulminacją uroczystości było zaproszenie na film pt.: „Był sobie pies”, który obejrzeliśmy ze wzruszeniem po czym wróciliśmy do szkoły na zajęcia.

q

Szwengler Magdalena


 

Afryka dzika – poznajemy Czarny Ląd

qW ubiegłym tygodniu klasa 3f wybrała się w podróż do Afryki. Uczniowie podziwiali afrykańskie krajobrazy, poznawali egzotyczne zwierzęta oraz mogli zobaczyć, jak wygląda życie mieszkańców Afryki. Podczas zajęć uczniowie próbowali wczuć się w rolę mieszkańców Madagaskaru i nosili na głowie koszyki. Trzeba przyznać, że nie było to proste zadanie. Uczniowie odważyli się też przeprowadzić wywiady z egzotycznymi zwierzętami, w które to zamieniły się ich koledzy i koleżanki. Na zakończenie wspólnej przygody wszyscy wykonali naszyjniki afrykańskich plemion oraz prace przedstawiające egzotyczne krajobrazy. Mimo tego, że była to podróż „na niby” uczniowie bardzo dużo dowiedzieli się o afrykańskim kontynencie. Szczególnie zafascynowały ich ciekawostki o mieszkańcach i zwierzętach Czarnego Lądu. 

q  q  q

Marta Rajewska


 

ESCAPE SCHOOL

Witajcie śmiałkowie w szalonej grze ESCAPE SCHOOL!

Wasze zadanie to uciec w jak najkrótszym czasie ze szkoły.

Macie na swojej drodze 5 pomieszczeń.

W każdym pomieszczeniu znajduje się inne zadanie.

W niektórych będziecie musieli współpracować, w innych wysłać członka drużyny do samodzielnej misji.

Każde zadanie ma określony czas… z góry podpowiadam, że nie będzie go za wiele.

Jeśli nie zmieścicie się w określonym czasie zadania, macie dwie możliwości:

Pierwsza: zostawić słabe ogniwo drużyny, czyli osobę, która nie wykonała zadania, lub wybrać spośród siebie jedną osobę… może będzie łatwiej, bo nie będzie przeszkadzać? Jednocześnie nie otrzymujecie karnych sekund do ogólnego czasu.

Druga: iść dalej całą grupą i otrzymać karne 0,30s do czasu ucieczki.

CZAS to kluczowe słowo… wygrywa tylko najszybsza drużyna!

Kimże jednak jesteście, jeśli pozostawicie członka drużyny na pastwę MISTRZA ZAGADEK!?

Po niewykonaniu zadania macie 5 sekund na głosowanie czy pozostawić członka drużyny, który poświeci się dla dobra ogółu, czy dodajemy Wam 30 sekund… przypominam, CZAS w tej GRZE pełni kluczową sprawę. Jednak gdybyście zwlekali z decyzją…marny WASZ LOS!...

SAM ZABIORĘ, CO DO MNIE NALEŻY!

Jesteście gotowi stawić czoła wyzwaniu? Jeszcze możecie się wycofać.

 

MISTRZ ZAGADEK


 

Zajęcia SKS

aW zajęciach uczestniczą dziewczęta klas trzecich, czwartych i piątych. Spotykamy się dwa razy w tygodniu we wtorek i czwartek. Podczas zajęć kształtujemy siłę i wytrzymałości mięśni, poprawiamy ogólną kondycję fizyczną całego ciała. Trening, w którym skupiamy się na kształtowaniu mięśni brzucha, grzbietu, łączy w sobie elementy tańca i aerobiku z elementami treningu wytrzymałościowego prowadzone w rytmach specjalnie przygotowanej muzyki. Uczennice wykonują przerzut bokiem, szpagat francuski, niektóre również turecki. Ważnym elementem są pajace oraz pompki. Efektem zajęć będzie udział w zawody sportowe z aerobiku grupowego, które odbędą się w marcu. W drugim półroczu prowadząca zajęcia planuje oprócz zajęć z badmintona i unihokeja, wprowadzić naukę gry w kręgle klasyczne.

a  a

 a

Instruktor aerobiku

Instruktor piłki siatkowej

Instruktor jazdy na rolkach

Instruktor pływania

Sędzia kręglarstwa klasycznego

Edyta Radomska


 

„Ratujemy i uczymy ratować”

qW szkole trwa jak co roku akcja nauki udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej. Dzieci klas trzecich uczą się podstawowej wiedzy i umiejętności podejmowania działań ratujących ludzkie życie. Należy do nich między innymi sprawdzanie przytomności poszkodowanej osoby, układanie jej w pozycji bocznej ustalonej, wzywanie pomocy osób dorosłych oraz udzielania informacji telefonicznie o całym zdarzeniu i miejscu oraz nauka resuscytacji krążeniowo- oddechowej popularnie nazywanej „ sztucznym oddychaniem”. Wzbudza ona w uczniach najwięcej emocji, gdyż muszą oni wykonać 30 uciśnięć klatki piersiowej oraz 2 wdechy ratownicze. Wszystko odbywa się na fantomach, w jakie wyposażyła szkołę Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Dzisiaj ( 2 luty 2018r) w zajęciach uczestniczył ratownik medyczny pan Zaremba, tata Wiktorii z klasy 3b, który sam zgłosił chęć pomocy w szkoleniu dzieci. Bardzo dziękujemy za wsparcie i włączenie się w działania profilaktyczne i edukacyjne szkoły.

 q  q  q

mgr Justyna Tomczak


 

„Magiczny kapelusz”

qDnia 31.01.2018r. na hali sportowej odbyły się spektakle profilaktyczne, przeznaczone dla wszystkich klas. Grupa T z Torunia, ja co roku zagościła na „szkolnej scenie” i przedstawiła spektakl pod tytułem „Magiczny kapelusz”. Tematyka przedstawienia opierała się na: tolerancji, szacunku oraz profilaktyce uzależnień. Uczniowie mieli do czynienia z  formą kabaretową i interaktywną, podczas której zaangażowani byli wszyscy widzowie. Inscenizacja okazała się fenomenalną mieszanką edukacji z ogromną dawką humoru. W spektaklu aktorzy starali się ukazać problem uzależnień (nikotyna, alkohol), a także istotę tolerancji, czyli zrozumienia dla ludzkiej inności, poszanowania innych poglądów, a na początek uszanowania niemodnego stroju koleżanki/kolegi .Wszystkie w/w wartości oparte były na przykładzie sympatycznego słonia Tadeusza, który urodził się ze zbyt długą trąbą. Pewnego dnia dowiaduje się o istnieniu magicznego kapelusza, który zmienia wygląd każdego, kto go włoży. Tadeusz nie wie jednak, że podstępna Helena mrówka również pragnie zdobyć ów cudowny przedmiot. Wszyscy uczniowie byli  zachwyceni grą aktorską  i formą spektaklu. Wyciągnęli też wiele  przydatnych wniosków na przyszłość.

q  q

Marta Wojtyniak

Weronika Janus


 

"Ludzie listy nawet w dzisiejszych czasach piszą!"

 

aW tym roku szkolnym jedną z lektur, z jaką uczniowie zapoznają się w klasie 4 jest książka Anny Onichimowskiej pt. "Duch starek kamienicy". Klasie 4e tak bardzo spodobały się przygody głównego bohatera, tytułowego ducha o imieniu Maciek, że postanowiła do niego napisać listy. Uczniowie klasy podzielili się w nich swoimi wrażeniami z tej ciekawej lektury. Gruba koperta z wieloma listami została wysłana do Warszawy i oto...  otrzymaliśmy odpowiedź od samego ducha Maćka, w której informuje nas, że już niebawem ukaże się trzecia część jego przygód pt. "Duch Maciek detektywem". Zachęcamy wszystkich do lektury.

d

 klasa 4e z wychowawczynią - Bogumiła Gano


 

BAL KARNAWAŁOWY

qW czwartek 25 stycznia 2018 roku w hali sportowej odbył się bal karnawałowy. Był to dzień niecierpliwie oczekiwany przez wszystkie dzieci z klas 1 i 3. Bal poprowadził tak jak w ubiegłym roku tata Mikołaja Leckiego – ucznia z klasy 3b – DJ DOMIN. Zjawiskowy wygląd konsoli DJ-a, puszczane bańki mydlane i dużo dymu, wprowadziło dzieci w wesoły nastrój i zachęciło do wspólnej zabawy. Dzieci przebrane w kolorowe stroje, wcieliły się w bohaterów znanych bajek i filmów. Wszyscy przy dźwiękach muzyki bawili się wyśmienicie! Zabawa urozmaicona była ciekawymi konkursami, które przygotowali starsi uczniowie z Samorządu Uczniowskiego. W czasie przerwy dzieci miały czas na zjedzenie czegoś pysznego. Była to również okazja do wykonania sobie pamiątkowych zdjęć w karnawałowych przebraniach. Niestety radosna zabawa musiała się skończyć. Po godzinie 11.30 zadowoleni i pełni wrażeń uczniowie wrócili do swoich sal lekcyjnych.

Wszystkim, którzy przyczynili się do tego, aby nasza wspólna zabawa karnawałowa udała się – serdecznie dziękujemy! Śmiech

q  q  q  q

Sylwia Wojtkowiak


 

„Houston, mamy problem”

26 stycznia 2018r. uczniowie klas 6 wzięli udział w przedstawieniu zatytułowanym „Houston, mamy problem”. Spektakl poruszał problematykę współczesnej młodzieży. Opowiedziana została ona językiem współczesnych nastolatków. Przedstawiała historię trzynastolatka, który zmaga się z problemami typowymi dla tego wieku. Są to uzależnienie od komputera, brak porozumienia z najbliższymi, wstyd przed rozwijaniem swoich zainteresowań oraz nieszczęśliwa miłość. Kontakt z rodzicami, nauczycielami oraz kolegami jest utrudniony, gdyż pojawia się strach przed szczerością. Bohater pokazuje, w jaki sposób przełamać stereotypy i udowodnić, że każdy nastolatek ma w sobie coś, co może wyróżnić go spośród innych. Aktorzy w doskonały sposób pokazali, że powstający w tym okresie dystans między nauczycielem a uczniem oraz dzieckiem i rodzicem jest możliwy do zażegnania. Wystarczy tylko sprawna komunikacja.

Beata Kopaszewska


 

Świątecznie ze Stanisławą Celińską

20 stycznia 2018r. bazylika na Świętej Górze znów połączyła dwa pokolenia - znaną i cenioną przez wszystkich aktorkę- p. Stanisławę Celińską oraz chór „Zaczarowana melodia” pod przewodnictwem p. Ewy Kuśnierek. Uczniowie mieli zaszczyt wykonać najwspanialsze polskie kolędy w aranżacji Macieja Muraszko oraz piosenki świąteczne napisane przez artystkę, do których muzykę również skomponował Maciej Muraszko. Jak co roku, nie obyło się bez niespodzianek. Stanisława Celińska otrzymała od uczniów ciepłą pelerynę oraz pamiątkowe zdjęcie z dedykacja. W czasie trwania koncertu artystka opowiedziała kilka historii ze swojego życia. Pokazała się w nich jako ciepła, pełna zapału i poświęcenia osoba. Nie obyło się bez wzruszeń. Najwięcej dostarczył jej chór „Zaczarowana melodia”, gdy wraz z artystką wykonał jej własne, świąteczne piosenki. Niespodzianką dla wszystkich było pojawienie się królów, aniołów oraz kolędników, w których role wcielili się nauczyciele i rodzice, którzy również przyszli złożyć hołd Dzieciątku.

>>Relacje medialne<<

Beata Kopaszewska


 

„Zainteresowania zawodowe od najmłodszych lat”

W piątek 19 stycznia wybrałam się z moją klasą – 3c do siedziby Powiatowej Komendy Państwowej Straży Pożarnej w Gostyniu. Nasza wycieczka była podsumowaniem omawianych tematów związanych z ogniem i pracą strażaka. Na miejsce dojechaliśmy komunikacją miejską. Powitało nas 4 strażaków, którzy dokładnie oprowadzili nas po komendzie. Widzieliśmy wyposażenie samochodu strażackiego, słyszeliśmy jak wyją jego syreny, siedzieliśmy w szoferce, dźwigaliśmy ciężkie węże, sikawki, olejowe nożyce do cięcia karoserii samochodowej, butle z powietrzem. Ubieraliśmy czerwone hełmy z przyłbicami, maski ochrony dróg oddechowych. Ochotnicy spośród uczniów poddali się nawet unieruchomieniu na noszach- zostali powiązani pasami i sprawdzali w ten sposób, czy poszkodowany niesiony w takich noszach jest bezpiecznie ułożony. Oglądaliśmy z bliska różne inne pojazdy w garażach komendy. Poznaliśmy również niewielkie urządzenie, w które wyposażony jest każdy strażak idący do akcji- echolokator. Brzęczyk o bardzo dużym natężeniu i częstotliwości dźwięku, który włącza się samoczynnie w momencie, gdy strażak się nie porusza np. gdy straci przytomność. W ten sposób koledzy bardzo szybko go odnajdują. Widzieliśmy też inne pomieszczenia, w których strażacy odbywają swoja 24 godzinną służbę, m.in. siłownię. Co niektórzy uczniowie próbowali podnieść hantle. Widzieliśmy też centrum dowodzenia służbami strażackimi w całym powiecie. Nie bez powodu zamieściłam taki tytuł tej notatki, gdyż kilkoro moich uczniów zdecydowało, że zostanie strażakiem, w tym również dziewczynki.

 

Wychowawca klasy p. mgr Justyna Tomczak


 

Dodatkowe informacje