WARTO ODWIEDZIĆ  KOTLINĘ KŁODZKĄ !!!

Przekonaliśmy się o tym w trakcie trzydniowej wycieczki w dniach od 7 do 9 maja tego roku. Towarzyszyła nam doskonała, słoneczna pogoda, która sprzyjała poznawaniu i podziwianiu wielu atrakcji, miejsc i urokliwych krajobrazów Gór Stołowych, Gór Sowich i Gór Złotych. Pierwszego dnia przenieśliśmy się w czasie do XVIII, aby przekonać się, w jaki sposób żołnierze pruscy króla Fryderyka II pełnili dwudziestoletnią służbę w strzegącej drogi na Śląsk Twierdzy Kłodzkiej, gdzie dziś mieści się muzeum. Wędrowaliśmy wąskimi, podziemnymi korytarzami minerskimi, zachwycaliśmy się pięknym Kłodzkiem na tarasie widokowym, z którego rozciągał się niezwykle malowniczy widok nie tylko miasta, ale i całej okolicy. Drugiego dnia spędzaliśmy czas niedaleko granicy czeskiej. Po śniadaniu wyruszyliśmy na wymagające szlaki górskie. Tego dnia sprawdziła się nasza doskonała kondycja, ponieważ każdy wytrwale wspinał się na Błędne Skały oraz najwyższy w tamtym rejonie szczyt - Szczeliniec. Nikt z nas nie bał się również wejść do Kaplicy Czaszek w Czermnej. Z kolei w Kudowie Zdroju ugasiliśmy  pragnienie słynną zdrojową wodą źródlaną. Wreszcie czas wycieczki dobiegł końca, choć niektórzy z nas mieli ochotę, chociaż przez dwa dni jeszcze pozostać w górach. W drodze do domu zatrzymaliśmy się w Kopalni Złota, aby wykorzystać szansę zostania milionerami. Tam płukaliśmy złoto, a nawet diamenty oraz kilku z nas zakupiło miecze, aby obronić nasze skarby. Staraliśmy się nie narazić strażnikowi kopalni - gnomowi, którego nikt z nas nie zdenerwował. W przeciwnym razie musielibyśmy podzielić się z nim zyskami, a nawet mógłby wymierzyć nam karę specjalnym narzędziem- "tyłkoklepem". Do Gostynia wróciliśmy cali i zdrowi, ale bardzo zmęczeni.