ESCAPE SCHOOL

aDo rywalizacji przystąpiła bardzo spora grupa uczestników. Niestety czas ograniczył przyjęcie większej ilości drużyn danego dnia. Nie przejmujcie się za bardzo, to była pierwsza edycja zabawy. Mam pomysł na dalsze wyzwania Śmiech. Poniżej przedstawiam listę drużyn pięcioosobowych, które miały możliwość uczestniczenia w pierwszej edycji ESCAPE SCHOOL:

Lp.

Nazwa drużyny

1

KACZKI ADAMA

2

SZYBCY I WŚCIEKLI

3

BATTLE SQUAD

4

TĘCZOWE OGÓRKI

5

HO, HO

6

HEHESZKI

7

#POMPA TEAM

8

GWIAZDY Z VB

9

PATOLA SQUAD

10

TEAM EMMAN

11

ATOMÓWKI

12

TEAM BEKA

13

WYKLĘCI

14

JEDWABNE MOTYLKI

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jak na razie nie podajemy szczegółów, ponieważ trzy drużyny zostały przesunięte na inny termin. Czas niestety pokonał nawet organizatora, samego Mistrza Zagadek.

 

MISTRZ ZAGADEK


 

PODSUMOWANIE WOŚP

a8 lutego w gostyńskim kinie „Pod Kopułą” odbyło się podsumowanie Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Przedstawiciele gostyńskiego sztabu podziękowali wszystkim wolontariuszom za pracę i trud jaki włożyli w zbiórkę pieniędzy na rzecz chorych dzieci. Podziękowania oraz wielkie gratulacje trafiły również do wszystkich szkół, jednostek, zakładów pracy, którzy włączyli się w akcję WOŚP. Przedstawiciele naszej szkoły również zostali nagrodzeni dyplomem oraz gromkimi brawami za uzyskaną niebagatelną kwotę 9984,72 zł. W imieniu społeczności szkolnej podziękowania odebrali Eryk Pazoła, Wiktora Bączkowska oraz Dominik Karolewicz. Kwota ta zasiliła fundację, przypomnijmy, że 5461,14 zł zebraliśmy sprzedając w szkole słodkości, resztę uzbieraliśmy dzięki występom naszych podopiecznych w Gostyńskim Ośrodku Kultury Hutnik w dniu finału. Dodajmy jeszcze, że kwota jaka została zebrana w całym powiecie gostyńskim to: 287 078, 84 zł. Kulminacją uroczystości było zaproszenie na film pt.: „Był sobie pies”, który obejrzeliśmy ze wzruszeniem po czym wróciliśmy do szkoły na zajęcia.

q

Szwengler Magdalena


 

ESCAPE SCHOOL

Witajcie śmiałkowie w szalonej grze ESCAPE SCHOOL!

Wasze zadanie to uciec w jak najkrótszym czasie ze szkoły.

Macie na swojej drodze 5 pomieszczeń.

W każdym pomieszczeniu znajduje się inne zadanie.

W niektórych będziecie musieli współpracować, w innych wysłać członka drużyny do samodzielnej misji.

Każde zadanie ma określony czas… z góry podpowiadam, że nie będzie go za wiele.

Jeśli nie zmieścicie się w określonym czasie zadania, macie dwie możliwości:

Pierwsza: zostawić słabe ogniwo drużyny, czyli osobę, która nie wykonała zadania, lub wybrać spośród siebie jedną osobę… może będzie łatwiej, bo nie będzie przeszkadzać? Jednocześnie nie otrzymujecie karnych sekund do ogólnego czasu.

Druga: iść dalej całą grupą i otrzymać karne 0,30s do czasu ucieczki.

CZAS to kluczowe słowo… wygrywa tylko najszybsza drużyna!

Kimże jednak jesteście, jeśli pozostawicie członka drużyny na pastwę MISTRZA ZAGADEK!?

Po niewykonaniu zadania macie 5 sekund na głosowanie czy pozostawić członka drużyny, który poświeci się dla dobra ogółu, czy dodajemy Wam 30 sekund… przypominam, CZAS w tej GRZE pełni kluczową sprawę. Jednak gdybyście zwlekali z decyzją…marny WASZ LOS!...

SAM ZABIORĘ, CO DO MNIE NALEŻY!

Jesteście gotowi stawić czoła wyzwaniu? Jeszcze możecie się wycofać.

 

MISTRZ ZAGADEK


 

„Magiczny kapelusz”

qDnia 31.01.2018r. na hali sportowej odbyły się spektakle profilaktyczne, przeznaczone dla wszystkich klas. Grupa T z Torunia, ja co roku zagościła na „szkolnej scenie” i przedstawiła spektakl pod tytułem „Magiczny kapelusz”. Tematyka przedstawienia opierała się na: tolerancji, szacunku oraz profilaktyce uzależnień. Uczniowie mieli do czynienia z  formą kabaretową i interaktywną, podczas której zaangażowani byli wszyscy widzowie. Inscenizacja okazała się fenomenalną mieszanką edukacji z ogromną dawką humoru. W spektaklu aktorzy starali się ukazać problem uzależnień (nikotyna, alkohol), a także istotę tolerancji, czyli zrozumienia dla ludzkiej inności, poszanowania innych poglądów, a na początek uszanowania niemodnego stroju koleżanki/kolegi .Wszystkie w/w wartości oparte były na przykładzie sympatycznego słonia Tadeusza, który urodził się ze zbyt długą trąbą. Pewnego dnia dowiaduje się o istnieniu magicznego kapelusza, który zmienia wygląd każdego, kto go włoży. Tadeusz nie wie jednak, że podstępna Helena mrówka również pragnie zdobyć ów cudowny przedmiot. Wszyscy uczniowie byli  zachwyceni grą aktorską  i formą spektaklu. Wyciągnęli też wiele  przydatnych wniosków na przyszłość.

q  q

Marta Wojtyniak

Weronika Janus


 

BAL KARNAWAŁOWY

qW czwartek 25 stycznia 2018 roku w hali sportowej odbył się bal karnawałowy. Był to dzień niecierpliwie oczekiwany przez wszystkie dzieci z klas 1 i 3. Bal poprowadził tak jak w ubiegłym roku tata Mikołaja Leckiego – ucznia z klasy 3b – DJ DOMIN. Zjawiskowy wygląd konsoli DJ-a, puszczane bańki mydlane i dużo dymu, wprowadziło dzieci w wesoły nastrój i zachęciło do wspólnej zabawy. Dzieci przebrane w kolorowe stroje, wcieliły się w bohaterów znanych bajek i filmów. Wszyscy przy dźwiękach muzyki bawili się wyśmienicie! Zabawa urozmaicona była ciekawymi konkursami, które przygotowali starsi uczniowie z Samorządu Uczniowskiego. W czasie przerwy dzieci miały czas na zjedzenie czegoś pysznego. Była to również okazja do wykonania sobie pamiątkowych zdjęć w karnawałowych przebraniach. Niestety radosna zabawa musiała się skończyć. Po godzinie 11.30 zadowoleni i pełni wrażeń uczniowie wrócili do swoich sal lekcyjnych.

Wszystkim, którzy przyczynili się do tego, aby nasza wspólna zabawa karnawałowa udała się – serdecznie dziękujemy! Śmiech

q  q  q  q

Sylwia Wojtkowiak


 

„Houston, mamy problem”

26 stycznia 2018r. uczniowie klas 6 wzięli udział w przedstawieniu zatytułowanym „Houston, mamy problem”. Spektakl poruszał problematykę współczesnej młodzieży. Opowiedziana została ona językiem współczesnych nastolatków. Przedstawiała historię trzynastolatka, który zmaga się z problemami typowymi dla tego wieku. Są to uzależnienie od komputera, brak porozumienia z najbliższymi, wstyd przed rozwijaniem swoich zainteresowań oraz nieszczęśliwa miłość. Kontakt z rodzicami, nauczycielami oraz kolegami jest utrudniony, gdyż pojawia się strach przed szczerością. Bohater pokazuje, w jaki sposób przełamać stereotypy i udowodnić, że każdy nastolatek ma w sobie coś, co może wyróżnić go spośród innych. Aktorzy w doskonały sposób pokazali, że powstający w tym okresie dystans między nauczycielem a uczniem oraz dzieckiem i rodzicem jest możliwy do zażegnania. Wystarczy tylko sprawna komunikacja.

Beata Kopaszewska


 

Dodatkowe informacje