Dwudniowa wycieczka klasy 2b – 24-25 czerwca 2014r.

 

2bDwudniowa wycieczka autokarowa do Wrocławia i Juraparku w Krasiejowie została wylosowana przez uczennicę klasy 2b Martynę Bryl, która wzięła udział w konkursie ogłoszonym przez Życie Gostynia „Piątka dla życia”. 5 czerwca 2014r. w naszej szkole w obecności sponsorów nastąpiło uroczyste wręczenie głównej nagrody. Szczęśliwy kupon Martyny został wylosowany spośród wielu nadesłanych do redakcji kuponów z szóstką z edukacji polonistycznej. Dzięki temu klasa 2b wraz z wychowawcą mogła wyjechać na wspaniałą wycieczkę do Wrocławia - stolicy Dolnego Śląska, z licznymi mostami, z bujną zielenią w centrum i odrestaurowaną Starówką. We Wrocławiu uczniom podobało się wszystko, a w szczególności zwierzęta mieszkające z ZOO, z którymi na co dzień dzieci nie mają do czynienia. Wiele emocji dostarczył nam rejs statkiem pasażerskim po Odrze. Odwiedziliśmy również Ogród Japoński - miejsce wyjątkowe, które powstało z podziwu dla japońskiej sztuki ogrodowej, a w jego tworzeniu brali udział specjaliści z Kraju Kwitnącej Wiśni. Historia tego miejsca liczy już ponad 100 lat. Wielu pozytywnych wrażeń dostarczyła nam „tańcząca fontanna”. Następnie udaliśmy się na nocleg do zajazdu „Jowisz” w Turawie. To mała miejscowość położona w lesie nad pięknym jeziorem. Zabawy na brzegu jeziora i w piasku na plaży wprowadziły nas w wakacyjny nastrój.

Ciąg dalszy wspaniałej przygody przeżyliśmy w drugim dniu wycieczki. Mimo niesprzyjającej pogody - padającego deszczu - odwiedziliśmy słynny w Europie Jurapark w Krasiejowie, który jest miejscem niezwykłym, gdzie wypoczynek i rozrywka łączą się z aktywną edukacją. Jurajska sceneria, unikatowe modele dinozaurów, największe giganty prehistorycznego świata sprawiły, że mieliśmy wrażenie „cofnięcia się w czasie”. Poza dinozaurami odwiedziliśmy „Tunel Czasu” – niezwykle tajemnicze i ciekawe miejsce.  Niesamowitą atrakcją było Prehistoryczne Oceanarium, zachwycające olbrzymimi stworzeniami z pra przeszłości. W trakcie wycieczki zakupiliśmy wiele pamiątek i zrobiliśmy setki fotografii. Pełni wrażeń wróciliśmy do Gostynia. Ta klasowa wycieczka i niesamowite wrażenia na długo pozostaną w pamięci.

2b  2b  2b  2b

WYNIKI WYBORÓW OPIEKUNA SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO


wyDnia 23 czerwca odbyły się wybory opiekuna samorządu uczniowskiego. Każdy uczeń obecny tego oraz każdy nauczyciel dnia w szkole miał możliwość oddać głos na swojego kandydata. Rola opiekuna SU jest dużym wyróżnieniem wśród nauczycieli, ponieważ widoczne jest zaufania dzieci do pedagoga. Oddanych zostało 301 ważnych głosów. największą ilość głosów otrzymała nauczycielka języka angielskiego pani Marta Orysiak. Serdecznie gratulujemy i życzymy owocnej pracy w przyszłym roku szkolnym.

 

 

wy1  wy2  wy3

 

 RADA SAMORZĄDU SZKOLNEGO

OTO SYLWETKI NOWO POWSTAŁEJ RADY SAMORZĄDU SZKOLNEGO. TO ONI W PRZYSZŁYM ROKU SZKOLNYM ZATROSZCZĄ SIĘ OTO BY POBYT W SZKOLE BYŁ DLA WAS PRZYJEMNOŚCIĄ.

POZOSTAJĄ PRZED NAMI JESZCZE WYBORY OPIEKUNA SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO, KTÓRE ODBĘDĄ SIĘ JUŻ W PONIEDZIAŁEK.

Cześć! Jestem Otylia Kaczor z klasy V B. Podczas pracy w Samorządzie postaram się wprowadzić :

Muzykę na każdej przerwie. Zorganizować więcej kółek pozalekcyjnych ( naukowych i sportowych). Wywalczę, aby można było używać telefonów na przerwach. Różne zabawy, na śmieszne dni (np. Dzień Pizzy, Dzień Jeansów). Postaram się o więcej wycieczek np. na basen lub do Aquapark'u. Zorganizuję spotkania dla sportowców, czytelników itp. Postaram się wprowadzić butle z wodą lub automaty z napojami i słodyczami. Wywalczę codzienne tańce na dużych przerwach. Zorganizuję więcej apeli, konkursów itp..

 

olek

Nazywam się Aleksander Michał Zaremba. Chodzę do klasy IV b, w której pełnię funkcję skarbnika. Chętnie pomagam innym, jestem koleżeński. Moje hobby to sport. Trenuję siatkówkę, ale lubię też inne dyscypliny. Moją pasją jest również wędkarstwo. Chciałbym być w Samorządzie Szkolnym, ponieważ mam wiele ciekawych pomysłów!

 

CHCIAŁBYM:

 

- wprowadzić w szkole „ szczęśliwy numerek” (wylosowany numer z dziennika w danym dniu nie musi być pytany i nie pisze niezapowiedzianej kartkówki),

 

- aby częściej organizowane były dyskoteki szkolne,

 

- aby było więcej wycieczek,

 

- aby w szkole organizowany był Dzień Sportu,

 

- aby organizowane były turnieje piłki siatkowej,

 

- aby uczeń mający w danym dniu urodziny lub imieniny nie był pytany (w prezencie).

 

OBIECUJĘ:

 

- dbać o dobre imię szkoły,

- godnie reprezentować szkołę poza jej murami.

 

Wojtek Staniaszek 4c

wojtek

Gdybym został przewodniczącym szkoły, organizowałbym dyskoteki dla lepszego zintegrowania uczniów. W miarę możliwości nauczycieli, odbywałyby się zajęcia dodatkowe z: techniki, plastyki, przyrody i z nauki kulturalnego zachowania. Zajęcia z techniki i plastyki prowadziłaby pani Ewa Kuśnierek, z przyrody pani Alicja Jerszyńska, a kulturalnym zachowaniem zajęłaby się  pani pedagog Halina Lenarczyk lub pani psycholog Aleksandra Pazoła. Mam również pomysł na to, aby uczniowie mieli możliwość zaproponowania książek, których nie ma w bibliotece, a warto je zakupić. Uważam też, że w każdy ważny dzień narodowy powinien być apel, w których uczestniczyłby sztandar naszej szkoły. W naszej szkole powinno być więcej konkursów z nagrodami, które zachęcałyby uczniów do wzięcia udziału. Wspólne majówki to moim zdaniem też dobra sprawa. Na takie wyjazdy uczniowie prezentowaliby przez siebie przygotowane przedstawienia, a pozostały czas zajmowałyby różnego typu zabawy. Można też zapraszać do szkoły różnych ciekawych ludzi wywodzących się z Gostynia, np. : Kubę Giermaziaka, Andrzeja Juskowiaka i Wojciecha Czemplika. Jeżeli chodzi o wyposażenie sal, to do sali 35 nabyłbym rolety. Myślę też o wspólnej szkolnej Wigilii na dużej sali, każdy przyniósłby coś do jedzenia i wszyscy podzieliliby się opłatkiem.

 

 

wiktor

Nazywam się Wiktor Olejniczak, chodzę do klasy VC. Chciałbym zgłosić kandydaturę  na przewodniczącego szkoły. Oto kilka punktów, które chciałbym zrealizować w naszej szkole:

 

 - wycieczki szkolne,

 

 - muzyka na długich przerwach lub tańce z muzyką,

 

 - automaty z napojami i drobnymi przekąskami,

 

 - więcej wycieczek rowerowych po okolicy, a zimą kuligi z ogniskiem,

 

 - szczęśliwe numerki,

 

 - wyjazdy do kina czy na lodowisko,

 

 - więcej dyskotek i zabaw szkolnych,

 - konkursy międzyklasowe dla klas IV - VI oraz I-III.

 

 

idkowiak

Mam na imię Bartosz Idkowiak. Uczęszczam do klasy VA. Chcę zgłosić swoją kandydaturę na przewodniczącego  Samorządu Szkolnego. Oto moje propozycje:

 

-więcej ławek na dworze w zacienionych miejscach,

 

-automaty z owocami, wodą i słodyczami,

 

-półki na książki,

 

-boisko do piłki nożnej obok placu zabaw,

 

-kółko akwarystyczne,

 

-podkładki pod myszki w klasach,

 

-kółko filmowe,

 

-więcej konkursów,

 

-wycieczki okresie ferii i wakacji dla chętnych,

 

-zbieranie puszek aluminiowych i sprzedaż na rzecz szkoły,

 

-wyjścia do kina.

Wybierając mnie,  nie zawiedziecie się.

 

 

grzelka

Mam na imię Asia Grzelka. Obecnie jestem uczennicą klasy 5 A. Jestem twórcza, kreatywna, lubię spędzać czas w gronie przyjaciół. Chciałabym przedstawić Wam moje propozycje :

 

-muzyka na każdej przerwie,

 

-darmowe pojemniki z wodą do picia,

 

-ławki ze stołami na przerwach,

 

-niewykorzystany dzień osobisty przechodzi na drugie półrocze,

 

-rywalizacja klas w różnych dziedzinach,

 

-półki na książki w każdej klasie,

 

-wypożyczanie sprzętu sportowego na przerwach,

 

-więcej konkursów,

        Mam nadzieję, że spodobał Wam się mój program.

 

 

 

 

 

POWRÓT DO PRZESZŁOŚCI

3cDnia 29.05.2014 r. uczniowie klas III wraz ze swoimi wychowawczyniami i opiekunami mieli okazję odwiedzić skanseny przeszłości w Biskupinie i Rogowie. Wycieczkę z drobnym opóźnieniem rozpoczęliśmy do zwiedzenia Rogowa. Tam zawitaliśmy do jednego z największych w Polsce Parku Dinozaurów. Spacerując po ogromnej przestrzeni, zapoznawaliśmy się z sylwetkami tych prehistorycznych stworzeń, poznawaliśmy warunki życia, zwyczaje i ciekawostki dotyczące dinozaurów. Odważni fotografowali się nawet w paszczy najgroźniejszych okazów. Następnie czując we włosach chłodny tego dnia wiatr (który jednak nie osłabiał zapału do zwiedzania) wybraliśmy się w krótką podróż zabytkową kolejką wąskotorową do Biskupina. Po drodze obserwować można było pojawiający się na horyzoncie półwysep z drewnianym skansenem, otoczony malowniczo położonym jeziorem. Na miejscu po najstarszych zabudowach oprowadzili nas przewodnicy opowiadając o tajnikach życia mieszkańców biskupińskiego skansenu – pierwotnych Łużyczanach oraz pierwszych Słowianach. Poznaliśmy warunki w których mieszkali, bawili się, uczyli i odpoczywali. Największą dla dzieci atrakcją była możliwość strzelania z łuków i przejażdżka kucykiem. Z zapasem przeróżnych, ciekawych pamiątek podróżnicy wrócili do domu zmęczeni, ale zadowoleni i uśmiechnięci.

3c1  3c2

BAŚNIOWY KSIĄŻKOBUS W NASZEJ SZKOLE

bkKsiążkobus Media Rodzina z bajkowo zaaranżowanym wnętrzem pojawia się w różnych miastach Polski z okazji jubileuszu 20-lecia wydawnictwa. Dnia 11 czerwca pojawił się na boisku naszej szkoły. Prawo do wejścia miały przede wszystkim dzieci z klasy 2b, ponieważ ta klasa przeczytała najwięcej książek w roku szkolnym 2013/2014.W książkobusie czekał Pan, który czytał krótkie wierszyki i zadawał pytania. Nasze dzieci pięknie odpowiadały, za co zostały nagrodzone książeczkami. Wydawnictwo Media Rodzina przekazało do biblioteki szkolnej trzy duże kartony z książkami, które zostały uroczyście otwarte przez dzieci ,Panią Dyrektor oraz założyciel wydawnictwa p .Robert D.Gamble.

bk1  bk2  bk3  bk4

"WESTERNLAND" W JÓZEFOWIE

wlW piątek 06.06.2014r. uczniowie klasy II c zostali „porwani” przez swoją panią i opiekunkę na wycieczkę do „Westrnlandu” do Józefowa/ Chocza. Cóż to za wspaniałe miejsce! Jeśli ktoś lubi bawić się na świeżym powietrzu, pokonywać przeszkody, spotykać Indian, Trapera, Szeryfa i Bandziora poszukiwanego listem gończym, to Westernland jest dla niego. Uczniowie nie tylko widzieli te osoby, ale mieli okazję zatańczyć w kręgu ognia wraz z Indianami, którzy pochodzili z Ameryki Południowej i Peru, płukać złoto u Trapera, rozmawiać z Szeryfem i oglądać scenę pogoni i łapania „bandyty”. Co niektórzy całą tę grę wzięli na serio i niejednemu trzęsły się spodnie. Dzieci pokonywały indiański tor przeszkód, zdobyły indiańskie imiona i tatuaże, rzucały  toporkami, podkowami i kowbojskimi kapeluszami na czaszki  z rogami zwierząt, doiły dzikie krowy na czas, przeciągały linę, dosiadały i ujeżdżały byka, wspinały się na bizona- skałkę. Ich radosne miny same mówią, jak udana była wycieczka!

wl1    wl3

wl4  wl5  wl7

Dodatkowe informacje