SP5 Gostyń
- Szczegóły
- Opublikowano: sobota, 05, marzec 2022 11:17
Zwierzęta Arktyki
Mimo że luty nie rozpieszczał nas śniegiem, w klasie 3c, jak najbardziej, było zimowo i mroźno. To za sprawą pracy plastycznej, którą uczniowie wykonali, a która powstała na podstawie omawianej lektury „Anaruk, chłopiec z Grenlandii”. Rok temu, podczas poznawania Antarktydy, dzieci zrobiły pingwiny z plastikowych butelek, gdyż poznawały „Zaczarowaną zagrodę”. Teraz zwierzęciem zamieszkującym biegun północny i niekwestionowanym królem tej krainy jest niedźwiedź polarny. Jak widać na załączonych zdjęciach praca nie była trudna, a efekt jak najbardziej ciekawy. Zachęcam Was do korzystania z przedmiotów codziennego użytku i tworzenia z nich interesujących prac.
wychowawca
mgr Justyna Tomczak
- Szczegóły
- Opublikowano: sobota, 05, marzec 2022 11:02
Eksperymentujemy
Czy wiecie czym jest głos? Jaki narząd człowieka go wytwarza i gdzie się on znajduje? Otóż uczniowie klasy 3c dzisiaj właśnie poznawali te zagadnienia i próbowali przekonać się, że głos to nic innego, jak fala dźwiękowa, która rozchodzi się w przestrzeni. Wykonaliśmy dwa eksperymenty. Jeden z linijką ułożoną na blacie stolika, ze znacznie wystającą jej częścią i wprowadzoną w drgania. Drugie doświadczenie wiązało się z wykonaniem prototypu telefonu. Próby jego działania dzieci sprawdziły na boisku szkolnym. Sami zobaczcie ????
wychowawca
mgr Justyna Tomczak
- Szczegóły
- Opublikowano: niedziela, 27, luty 2022 14:55
Wśród bogów i bohaterów greckich
24 lutego uczniowie klasy 5a przybyli na lekcję języka polskiego jako bogowie i bohaterowie greccy. W ramach utrwalenia znajomości zagadnień mitologicznych, zadaniem uczniów było przygotowanie strojów, atrybutów i krótkich informacji na temat prezentowanej przez siebie postaci. Oprócz Zeusa, Hery, Eris, Ateny i innych bóstw olimpijskich, pojawił się też Syzyf, Pandora, Tezeusz, Dedal, Orfeusz i Odyseusz oraz czarodziejka Kirke. Bohaterowie, którzy zostali zaprezentowani, są jednymi z najbardziej rozpoznawalnych postaci w mitologii greckiej. Mieli też duży wpływ na kształtowanie się kultury greckiej. To za ich przyczyną powstało wiele związków frazeologicznych, którymi posługujemy się do dnia dzisiejszego.
A jak wyglądali bohaterowie greccy, za których przebrani byli uczniowie klasy 5a, popatrzcie:
Beata Kopaszewska
- Szczegóły
- Opublikowano: niedziela, 27, luty 2022 13:08
LEKTUROWE PUDEŁKO
Lekturowe pudełko pełne skarbów nawiązujące do lektury H. Sienkiewicza „W pustyni i w puszczy” tworzyli uczniowie klasy 5b. Musieli wytężyć wszystkie swoje zmysły i umysł, by zgromadzić w „pudełku z lekturą” przynajmniej dziesięć rekwizytów, które kojarzą się z przeczytaną książką. W związku z tym, że powieść Sienkiewicza dotyczy Afryki, więc w pudełku znalazły się przedmioty dotyczące tego kontynentu, np. piasek, słonie, rośliny. Uczniowie zamieszczali też opisy prezentujące bohaterów oraz mapki z trasą ich podróży. Nie zabrakło też podróżniczych rekwizytów, np. rękawiczek czy butelki z wodą. Dobór każdego z włożonych do pudełka przedmiotów uczniowie potrafili świetnie uzasadnić. Udowodnili tym, że doskonale orientują się w lekturze. Brawo!
Magdalena Woźniakowska
- Szczegóły
- Opublikowano: poniedziałek, 21, luty 2022 12:07
Nauka jazdy na łyżwach
W okresie gdy nauka zdalna jeszcze nas nie dopadła a lodowisko w Gostyniu zostało uruchomione, cześć lekcji wychowania fizycznego zrealizowaliśmy na tafli. Dla niektórych uczniów były to pierwsze kroki na łyżwach. Natomiast większość uczestników była już nieco zaznajomiona z tematem jazdy na lodzie. Podczas zrealizowanych lekcji wychowania fizycznego uczniowie mogli ćwiczyć jazdę przodem, tyłem, na jednej nodze, przeplatankę a nawet strzał na bramkę krążkiem. Młodzi adepci ślizgania szybko podnieśli swoje umiejętności i dużym zaangażowaniem przystępowali do kolejnych zajęć. Zdalne nauczanie nieco popsuło nasze plany względem większej ilości uczestników. Jednak klasa 4c ostro trenowała nawet pod okiem gostyńskich Tygrysów, zawodników drużyny hokejowej naszego miasta, którzy także biorą udział w rozgrywkach ligowych w barwach Koziołków Poznań. Mateusz Szymczak oraz nasz uczeń z klasy 7c Jan Cwojdziński przybyli na jedną z lekcji by pokazać kilka trików na łyżwach. Mamy nadzieję, że w przyszłym sezonie lodowisko także zostanie otwarte i będzie można dalej szlifować swoje umiejętności. Może na wiosnę wskoczymy na rolki?
Mikołaj Rogala
- Szczegóły
- Opublikowano: wtorek, 15, luty 2022 11:14
Lektury nie takie straszne
Czy powtórka przed egzaminem musi być nudna? Oczywiście, że nie. W czasie wakacji p. Magdalena Woźniakowska i Beata Kopaszewska wpadły na pomysł, aby powtórki z lektur przed egzaminem stały się ciekawe, przyjemne i przede wszystkim pozostały w pamięci uczniów. W tym celu przygotowały karty do gry, na których umieszczone zostały postacie z danego dzieła literackiego oraz pytania dotyczące treści. Na lekcji powtórkowej uczniowie podzieleni zostają na grupy. Przedstawiciel losuje kilka kart i grupa przygotowuje odpowiedzi. Ta z nich, która udzieli trafnej i wyczerpującej odpowiedzi, otrzymuje nagrodę, którą wyznacza nauczyciel – punkty lub ocenę.
Dzięki rywalizacji, grupy starają się jak najgłębiej sięgnąć do znajomości dzieła literackiego i wykazać się wiedzą, która zaskoczy kolegów i koleżanki.
BeataKopaszewska
Magdalena Woźniakowska
- Szczegóły
- Opublikowano: środa, 09, luty 2022 10:39
XXX FINAŁ WIELKIEJ ORKIESTRY ŚWIĄTECZNEJ POMOCY
PODSUMOWANIE
W tym roku nasza szkoła po raz kolejny przyłączyła się do zbiórki na rzecz WIELKIEJ ORKIESTRY ŚWIĄTECZNEJ POMOCY. Celem akcji było zebranie pieniędzy na rzecz zapewnienia najwyższych standardów diagnostyki i leczenia wzroku u dzieci Pomimo panującej sytuacji i ograniczonej liczby uczniów w murach szkoły, udało nam się przeprowadzić ciekawe atrakcje dla uczniów. Wszyscy obserwatorzy szkoły na Facebooku mieli możliwość wylicytowania zestawów różnych gadżetów, które udało nam się pozyskać dzięki hojności i uprzejmości rodziców naszych uczniów. Serdecznie wszystkim darczyńcą dziękujemy. Wśród uczniów klas 1-4 zostały rozprowadzone i sprzedane losy, których dochód trafił oczywiście do puszki. Każdy, kto zakupił los, otrzymał wylosowany upominek. Wśród nagród znalazły się przedmioty podarowane przez gostyńskie firmy. Nasi darczyńcy, jak co roku, obdarowali nas gadżetami firmowymi takimi jak: smycze, długopisy, karteczki, zeszyty, kubki, maskotki i wiele innych. W naszej loterii każdy los wygrywał, dlatego uczniowie chętnie kupowali nawet po kilka losów. Łączna kwota jaką udało nam się uzyskać wyniosła 4 119,85 zł. Z wyniku jesteśmy bardzo zadowoleni. Pieniądze zostały przekazane do gostyńskiego sztabu i z niecierpliwością oczekujemy ostatecznego wyniku zbiórki WOŚP.
Wolontariusze:
Magdalena Szwengler
Paulina Nowakowska
Marzena Michnowska
Anna Juskowiak
- Szczegóły
- Opublikowano: wtorek, 01, luty 2022 14:58

W ramach zadania zrealizowaliśmy następujące działania:
- apel i przedstawienie profilaktyczne,
- drzewo życzliwości i pozdrowień,
- konkurs dla uczniów klas I-III na kartkę z okazji Dnia życzliwości i pozdrowień,
- konkurs dla uczniów klas IV-VIII na klasową gazetkę,
- kartki "Miłe słowa",
- gazetkę szkolną z okazji Dnia Życzliwości i pozdrowień,
- zajęcia profilaktyczno-wychowawcze podczas godzin z wychowawcą w klasach IV-VIII na temat uzależnień, w tym behawioralnych
- na schodach naszej szkoły znalazły się hasła, które powodują uśmiechy na naszych buziach.
Ponadto na przerwach można było zrobić sobie zdjęcie w specjalnej ramce. Dodatkowo nasza szkoła przystąpiła do konkursu na zdjęcie promujące szkołę pt. "Uzależnia mnie tylko uśmiech". Pani Natalia Kolan wraz z panią Martą Wojtyniak stworzyły kolarz zdjęć. W konkursie nasza szkoła zajęła I miejsce wśród szkół gminy Gostyń. Wygrana w wysokości 800zł przeznaczona została na pomoce dydaktyczne.
Natalia Kolan
Marta Wojtyniak
- Szczegóły
- Opublikowano: czwartek, 20, styczeń 2022 13:16
UWAGA!
Zapraszamy wszystkich do zapoznania się z zestawami
jakie możecie wylicytować na rzecz
Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy
Zapraszamy do śledzenia profilu szkoły
na Facebook'u
- Szczegóły
- Opublikowano: środa, 12, styczeń 2022 08:55
Wyzwanie- programowanie!
Klocki Lego Education WeDo 2.0 i Cargo Connect
2 część sprawozdania z innowacji
Na początku stycznia wracamy z dalszą recenzją działań, w związku z podjętą w szkole innowacją, mającą na celu naukę programowania za pomocą specjalnych zestawów Lego. Tym razem w prezentacji udokumentowane zostały zadania, dotyczące projektu First Lego League Explore, podstawy inżynierii. Tegoroczne wyzwanie to Cargo Connect, w którym proces polega na inżynierskim doświadczeniu projektowania. Szczegóły zostały zawarte w prezentacji.
Oczywiście moc działań tkwi w grupie, czyli trzymamy się jednego z głównych założeń projektu. W pracy nad MODELEM (ostateczny efekt końcowy) grupa trzyma się podstawowych wartości: pomaganie sobie nawzajem i nauka poprzez zabawę.
Zapraszamy do wglądu >>obejrzyj<<
Weronika Janus
Anna Juskowiak
Paulina Nowakowska
- Szczegóły
- Opublikowano: wtorek, 11, styczeń 2022 08:48
Istny cyrk! – część 2 plus drobne porady dla chętnych
W listopadzie na stronie szkoły pojawił się artykuł o realizowanej innowacji w klasie 3a. W ramach przypomnienia: projekt zawiera elementy pedagogiki cyrku, pedagogiki zabawy oraz Treningu Umiejętności Społecznych. Główne cele podałam w 1 części sprawozdania z realizacji, do której można wrócić.
Teraz przedstawię dalsze działania, zawarte w założeniach innowacji. W prezentacji multimedialnej nacisk tym razem kładę na ruch i budowanie zaufania (prawidłowe relacje rówieśnicze), które w dużej mierze na etapie edukacji wczesnoszkolnej odpowiadają za ogólny rozwój dzieci. Równowaga, balans, pokonywanie przeszkód, zadania wymagające koordynacji oka z ruchem ( np.: żonglowanie) oraz działania, wspierające naprzemienność lewej i prawej strony, wpływają na usprawnianie pracy obu półkul mózgowych. To z kolei jest znaczące dla zdobywania umiejętności szkolnych przez dzieci, wykorzystywanych w ławkach podczas pracy z ćwiczeniami i podręcznikami.
Dlatego warto w domu stosować podobne ćwiczenia, z wykorzystaniem torów przeszkód, drabinek, hamaków, poduszek, koców, piłek itp.
Pamiętajmy o tym, aby dzieci jak najwięcej czasu spędzały na świeżym powietrzu lub na ćwiczeniach ruchowych w domu. W równowadze z aktywnością, wprowadzajmy zadania hamujące, wyciszające, z naciskiem na czynności manualne angażujące dłonie: rysowanie, malowanie, przeplatanie, gry planszowe, logiczne, a nawet pozwólmy się dzieciom się nudzić. Nuda to regeneracja i odpoczynek dla mózgu, wzrost empatii, organizacja zdobytych doświadczeń,
wzrost koncentracji. Ograniczmy czas spędzony przed monitorami telewizorów, komputerów i telefonów.
Niestety umysł dziecka nie jest gotowy na prawidłowe odbieranie w/w bodźców, co może prowadzić do przestymulowania.
Wróćmy z dziećmi do naszych czasów… wymagające zadanie, ale ile może przynieść frajdy i radości!
Zapraszam do wglądu >>obejrzyj<<
Weronika Janus
- Szczegóły
- Opublikowano: poniedziałek, 10, styczeń 2022 10:58
Podsumowanie zbiórki nakrętek na pierwsze półrocze.
We wrześniu został ogłoszony konkurs na klasowe zbieranie nakrętek. Podzieliliśmy go na dwa etapy. Kończąc pierwsze półrocze roku szkolnego 2021/2022 wyłoniliśmy zwycięzców. Worki z nakrętkami zostały zważone i ostatecznie najlepszy wynik, bo aż 21,5 kilograma uzyskała klasa 1c. Nagroda w postaci bonu o wartości 200 zł do pizzerii „Roma” została przekazana wychowawcy klasy pani Joannie Brucks. Życzymy wszystkim smacznego, a pozostałe klasy zapraszamy do dalszej rywalizacji. Pamiętajcie, nakrętki zbieramy klasowo, a pod koniec roku szkolnego zostaną ponownie zważone i wyłonimy kolejnych zwycięzców. Dzięki tym, że nasi uczniowie wzięli udział w konkursie mogliśmy wspomóc Zuzię ze Smogorzewa, bo to właśnie dla niej przekazaliśmy zebrane nakrętki.
Magdalena Szwengler
Paulina Nowakowska
- Szczegóły
- Opublikowano: piątek, 17, grudzień 2021 10:45
Grudzień w klasie 3a
Ostatni miesiąc roku, uczniom z klasy 3a upłynął w świątecznej atmosferze. W ramach dodatku do codziennych zajęć, dzieci miały do dyspozycji wiele bożonarodzeniowych wyzwań. Od pierwszego grudnia korzystały z kalendarza adwentowego, zawieszonego na tablicy, w którym znajdowały się zadania-wyzwania na każdy dzień. W kopertach były między innymi takie propozycje jak: nauka życzenia siebie wesołych świąt w trzech dowolnych językach obcych, zabawa przy świątecznych piosenkach, wykonanie jednego wspólnego łańcucha z papieru kolorowego, dbanie i pamiętanie o miłych gestach w szkole jak i poza nią, posprzątanie swoich zabawek, przygotowanie wystroju pokoju do Bożego Narodzenie i wiele innych. Szóstego grudnia zorganizowaliśmy klasowe Mikołajki – były specjalne zadania, filmiki, praca plastyczna. Oczywiście nie mogło zabraknąć choinki w formie symbolicznego, małego drzewka, które wraz z innymi ozdobami wprowadzało nas jeszcze bardziej w okres świąt Bożego Narodzenia.
Korzystając z okazji, uczniowie z klasy 3a, życzą wszystkim zdrowych i spokojnych świąt, spędzonych w gronie najbliższych osób.
Weronika Janus