Czy warto być grzecznym i kulturalnym? 
 
aUczniowie klasy III a wzięli udział w warsztatach poświęconych kulturze osobistej. Trzecioklasiści odpowiadali  na pytanie: „Czemu służą dobre maniery. Dlaczego warto znać i stosować zasady kulturalnego zachowania się? ”Jednym z zadań było stworzenie dekalogu kulturalnego ucznia, z którym poradzili sobie doskonale.  Zmierzyli się także z kilkoma problemami pewnych bohaterów, którzy nie zawsze zachowywali się kulturalnie.  Uczniowie klasy III a  są czujni i zaproponowali dużo wariantów rozwiązań danych sytuacji. Celem warsztatów było uświadomienie uczniom, że naukę form towarzyskich rozpoczynamy od stosowania podstawowych, bardzo ważnych zasad obowiązujących we wszystkich kontaktach międzyludzkich. Zasady te to: uprzejmość, punktualność, uśmiech, życzliwość, dyskrecja, prawdomówność, uczciwość. W Szkole Podstawowej nr 5 pragniemy pokazać, że grzeczność to strategia chronienia siebie i skutecznego działania, a brak kultury osobistej – to zachowanie, które zrywa relacje z drugim człowiekiem. 

„Dobre maniery są kluczem do łatwiejszego życia wśród ludzi”

 
a  a
a
 
Michalina Grześkowiak

Warsztaty profilaktyczne „Empatia”

W dniu 15 stycznia klasa 5 g zrealizowała z pedagogiem szkolnym zajęcia mające na celu rozwijanie wrażliwości na potrzeby innych ludzi oraz umiejętność interpretowania sytuacji życiowych z różnych punktów widzenia. Uczniowie dokonali analizy  danej sytuacji, spróbowali wczuć się w stany emocjonalne  innych ludzi. Uczniowie klasy 5 g doskonale poradzili sobie z odegraniem scenek, które obrazują właściwe zachowanie wobec osób, które potrzebują pomocy innych. Aby każdy z nas mógł uświadomić sobie konieczność doskonalenia zdolności empatycznych, warto zapoznać się ze słowami M. Malińskiego: „Miarą Twojego człowieczeństwa jest wielkość Twojej troski o drugiego człowieka”

a  a  a

a  a  a

Michalina Grześkowiak


 

Nasz przyjaciel Ozobot
 
aCzy programowanie robotów jest tylko dla wybranych? Oczywiście, że nie! Mogli się o tym przekonać uczniowie klasy 5b. Na matematyce w ramach powtórzenia wiadomości o kolejności wykonywania działań uczniowie wykonywali specjalnie przygotowane karty pracy, w których programowali Ozoboty rozwiązując zadania matematyczne i świetnie się przy tym bawiąc. Na początku zaznajomili się z małymi robocikami, poznali zasady działania oraz sposób programowania. Dzięki tej zabawie, wszyscy zgodnie stwierdzili, że programowanie robotów wcale nie jest trudne, a wręcz przyjemne. 
 
 
a  a  a
a  a
Natalia Kolan

Dodatkowe informacje