pW ostatnich dniach przybyły dwie paczki od "Tajemniczego Mikołaja" z wydawnictwa REBEL. Jeszcze nie wiemy co zawierają, ponieważ czekają na otwarcie przez Was drodzy uczniowie. Paczki, które zostały dostarczone są pełne gier planszowych dla Szkolnego Klubu Gier Planszowych działającego w Naszej szkole. Już niedługo zostaną otwarte i wykorzystamy ich zawartość do świetnej zabawy. Już teraz serdecznie dziękujemy darczyńcom za przesłanie miłego prezentu. Z pewnością będą ciekawym przerywnikiem w natłoku codziennej nauki. Już za kilka dni nastąpi relacja z pierwszych partii.

 

Mikołaj Rogala


 

TM

ZAPRASZAMY DO WSPARCIA

NASZEGO

SZKOLNEGO KLUBU GIER PLANSZOWYCH

Już drugi raz nasza instytucja bierze udział w ogólnopolskiej zabawie zorganizowanej przez wydawnictwo REBEL. Akcja po nazwą „Tajemniczy Mikołaj” umożliwia uczestnikom obdarowywanie się prezentami w formie gier planszowych. Cała zabawa podzielona jest na dwie części: dla klientów i charytatywną. Oczywiście jako szkoła jesteśmy zainteresowani częścią charytatywną. W zeszłym roku otrzymaliśmy trzy paczki z pięcioma grami. Dziś owe gry wykorzystywane są do codziennego użytku w bibliotece szkolnej oraz jako element wypożyczalni na weekend. Każde dziecko może zabrać grę w dni wolne i cieszyć się nią w gronie rodzinnym. Nasz zbiór gier planszowych ciągle ulega  powiększeniu dzięki ludziom dobrej woli. Zapraszamy do wzięcia udziału w zabawie.

Z poważaniem

Szkolna Brać

s

 

Chcesz wziąć udział?

Kliknij na logo akcji „Tajemniczy Mikołaj” 


 

Listopadowe Rodzinne granie

sW piątek 6 listopada szkolna biblioteka zmieniła się w pomieszczenie wypełnione śmiechem, radością, okrzykami zwycięzców i na szczęście zabrakło łez pokonanych. Szkolny Klub Gier Planszowych wspólnie z Klubem Fantastyki „Kopuła Zapomnienia” przeprowadzili rodzinne spotkanie przy grach planszowych . Ponad trzydzieści osób skorzystało z oferty i sądząc po komentarzach wychodząc byli bardzo zadowoleni. Do dyspozycji  uczestników było około 50 gier, głownie wydawnictw Granna, Rebel, Egmont oraz G3. Każdy z przybyłych miał możliwość sięgnięcia po gry proste, ale także wymagające od graczy spędzenia dłuższego czasu przy planszy. Już w najbliższym czasie ponowimy spotkanie i mamy nadzieję, że grono uczestników powiększy się.

 s  s  s  s

Mikołaj Rogala


 

RODZINNE PIĄTKOWE GRANIE

Szanowni rodzice i uczniowie.

Serdecznie zapraszam na rodzinne spotkanie przy grach planszowych dnia 6 listopada od godziny 16:00 w bibliotece szkolnej. Zakończenie o 19:00.

 

W szkole od zeszłego roku działa Szkolny Klub Gier Planszowych wspierany przez wydawnictwa GRANNA oraz REBEL.pl, a także przez panią Natalię Marchewka - Bruscia. Działalność Klubu jest także wspierana przez Klub Fantastyki "Kopuła Zapomnienia" z Gostynia. Zaplecze gier planszowych w naszej szkole cały czas ulega zwiększeniu o kolejne pozycje. Dlaczego gry planszowe? Dlatego, że jest to alternatywa dla wszechobecnej technologii, która kradnie czas dzieciom oraz dorosłym. Zdarza się, że smartfon, tablet czy komputer kradnie nam czas, który można spożytkować znacznie lepiej.

Gry planszowe są jednocześnie zabawą i nauką. Nawet najprostsze planszówki umożliwiają rozwój dziecka na wielu płaszczyznach, np.: spostrzegawczość, pamięć, umiejętność liczenia, planowanie, dokonywanie wyborów, myślenie perspektywiczne, refleks, skojarzenia, myślenie abstrakcyjne i wiele innych. Dodatkowym atutem gier jest oczywiście przymus stosowania się do zasad, według których mamy możliwość osiągnięcia sukcesu lub porażki. Natomiast porażka podczas dobrej zabawy nie jest ogromną traumą, ale mobilizuje do oswojenia się z możliwymi trudnościami w życiu codziennym. Jest to nauka, która pozwoli dzieciom na lepsze radzenie sobie z niepowodzeniami. Cytując słowa mądrego człowieka: "Nauczysz się przegrywać, a będziesz niepokonany".
 Oczywiście gry planszowe to świetna zabawa przy stoliku w gronie rodzinnym czy przyjaciół. Żaden komputer, tablet, portal społecznościowy nie da nam tyle co interakcja międzyludzka zakrapiana świetną zabawą.

Zapraszamy uczniów wspólnie z rodzicami, dziadkami, rodziną!

6 listopada godz. 16:00 w bibliotece szkolnej!

 

Mikołaj Rogala


 

ZABAWA KOMIKSEM

W ostatnim czasie otrzymaliśmy dzięki wydawnictwu REBEL bardzo ciekawą, twórczą, zabawną grę planszową o nazwie KOMIKS. Gra posiada proste zasady. Wystarczy z 12 dwustronnych żetonów stworzyć 6 kadrów własnej historii i następnie ją opowiedzieć. Proste? Niby tak, ale stworzenie składnego, ciekawego komiksu nie jest wcale tak banalne. Kadry muszą coś wnosić do naszej historyjki, a nie zawsze w 24 obrazkach pojawiają się rzeczy pasujące do opowieści. W tym momencie pojawia się ogromny element kreatywnego i twórczego myślenia. Dobrą opowieścią możemy wybronić każdy nieskładny kadr. Jednakże na samym opowiadaniu się nie kończy. Gdy wszyscy gracze przedstawią swój komiks, następuje punktacja. Każdy uczestnik zabawy ma możliwość oceny każdego gracza, włącznie z własną osobą. Za określone żetony oceny otrzymujemy punkty. Zdobywamy także punkty za prawidłową ocenę historii przeciwników.

Zabawa jest bardzo twórcza i dostarcza dużej dawki humoru. Wierzcie, niektóre opowieści są niczym majaki senne, a inne niczym seria filmów Monty Pythona. Najważniejsze, że jest to bardzo rozwijająca gra, która zmusza uczestników do wytężonej pracy swojej wyobraźni. Oczywiście gra jest dostępna dla każdego w bibliotece szkolnej na półce Szkolnego Klubu Gier Planszowych.

k  k

Mikołaj Rogala


 

 

PODZIĘKOWANIE

bW imieniu dyrektora szkoły, pani Jolanty Małeckiej oraz uczniów korzystających z gier planszowych, chciałbym złożyć serdeczne podziękowania pani Natalii Marchewka - Bruscia za przekazane gry.  Dzięki pani, biblioteczne zasoby uległy powiększeniu o kolejne pozycje. Kolejne spotkania Szkolnego Klubu Gier Planszowych, które odbywają się w każdy piątek od godziny 13:40, będą z pewnością urozmaicone. Oczywiście każdy uczeń ma możliwość korzystania z wszystkich dostępnych gier w bibliotece, do czego osobiście zapraszam. Muszę przyznać, jako namiętny gracz, że planszówki sprawdzą się i dadzą ogromną radość wszystkim graczom.

b  b

Mikołaj Rogala


 

SZKOLNY KLUB GIER PLANSZOWYCH ZAPRASZA W FERIE DO WSPÓLNYCH SPOTKAŃ

Pragnę zaproponować wszystkim uczniom, rodzicom, przyjezdnym na okres ferii do Gostynia, ofertę zabawy z ponad ponad 40 grami planszowymi. Jest to czas, gdzie komputer odstawiamy na bok i spotykamy się w miłym gronie znajomych, nieznajomych twarzą w twarz przy planszy. Gwarantujemy satysfakcję :) Zajęcia zorganizowane zostały przez Szkolny Klub Gier Planszowych i będą się odbywały w pomieszczeniu biblioteki szkolnej.
W pierwszym tygodniu w dniach 18 i 19 lutego (środa i czwartek).
W drugim tygodniu 23 i 24 lutego (poniedziałek i wtorek).
W każdy z wymienionych dni Klub Gier będzie otwarty od 9 do 14.
Zajęcia prowadzone będą przez pana Mikołaja Rogalę.

Pozdrawiam i zapraszam serdecznie!


 

SUPER FARMERZY

Dzięki uprzejmości wydawnictwa GRANNA, Szkolny Klub Gier Planszowych otrzymał 10 zestawów gry "Super Farmer". Dzięki temu, mamy możliwość prowadzenia nauki matematyki przy wykorzystaniu gry planszowej. Od dwóch tygodni systematycznie odwiedzamy klasy I-III i uczymy zasad "Super Farmera". Poprzez poznanie mechaniki gry, tłumaczonej przez pana Mikołaja Rogalę, uczniowie mogą rozwijać swoje umiejętności matematyczne. Nauka przez zabawę sprawdziła się już w czterech klasach. Dzieci bardzo szybko "załapały" zasady i w przeciągu 20- 30 minutowej rozgrywki świetnie się bawiły, jednocześnie stosując dodawanie, mnożenie, dzielenie i odejmowanie by osiągnąć zwycięstwo. Już niedługo zostaną rozegrane I Mistrzostwa Szkoły w grę "SUPER FARMER". Ćwiczcie droga młodzieży!  

Mikołaj Rogala


 

NOWOROCZNY UPOMINEK

fRok 2015 rozpoczął się od miłego akcentu. Kolejny raz wydawnictwo gier planszowych REBEL.pl wsparło Nasz Szkolny Klub Gier Planszowych kolejną pozycją. Dziękujemy ogromnie za pomoc w tworzeniu zaplecza, które umożliwia ciekawą rozrywkę Naszym uczniom. Gra pt.: "FAUNA" jest ciekawą pozycją umożliwiającą poszerzenie swojej wiedzy z zakresu fauny naszej planety. Zasady gry są bardzo proste. Losujemy kartę, na której widnieje obrazek zwierzątka i kilka informacji: na ilu obszarach naszego globu występuje, ile waży, jaką ma długość i wysokość oraz długość ogona (jeśli stworzenie posiada ową część ciała). Każdy gracz ma za zadnie "obstawiać" na jakich terenach żyje zwierzę, ile waży, wysokość i długość. Następnie gdy wszyscy gracze już zdecydują, ujawniamy dalsze informacje na karcie, czyli jaka jest prawidłowa odpowiedź. Kto dobrze ocenił ten otrzymuje punkty zwycięstwa. Wygrywa gracz, który osiągnie wynik powyżej 100 punktów. Dodatkowo uczestnicy mogli poznać ciekawą propozycję strategiczną "Samuraj" ze zbiorów prywatnych opiekuna. Trzeba się nieźle wysilić by osiągnąć zwycięstwo. Zapraszamy na zajęcia wszystkich, którzy znudzili się przesiadywaniem przed komputerem. 

f    s

Mikołaj Rogala


 

DZIĘKUJEMY ZA WSPARCIE!

pW czasie przed świątecznym przybyły do naszej szkoły dwie kolejne paczki od "Tajemniczego Mikołaja". Tak po prawdzie to Mikołajów było dwóch, ponieważ każda paczka była od innego ofiarodawcy. Od razu dzieciaki zabrały się do rozpakowywania (tak właściwie to rozszarpywania) pudeł. W środku znalazły grę "Rój" oraz dwukrotnie "Splendor" ! Od tej chwili posiadamy już trzy zestawy "Splendor" i z pewnością rozegramy niedługo szkolny turniej w ową grę. Dziękujemy za wsparcie Naszej placówki i obiecujemy, że gry będą wykorzystywane nie tylko do zabawy, ale także do nauki. Przecież każdy wie, że gry planszowe rozwijają każdego gracza. Cóż możemy powiedzieć więcej? Ogromne dzięki dla wszystkich darczyńców, którzy sprawili radość dzieciakom w ten świąteczny czas. Życzymy pomyślności w Nowym Roku 2015 i radości każdego dnia.

p  p  p

Uczestnicy Szkolnego Klubu Gier Planszowych


 

TAJEMNICZA PACZKA

tmNa początku tygodnia szkolny Klub Gier Planszowych otrzymał tajemnicza paczkę. Oczywiście nadawcą jest Tajemniczy Mikołaj, który wsparł nasz Klub kolejną grą planszową. 5 grudnia z okazji zbliżających się Mikołajek, na spotkaniu przy stoliku, klubowicze mieli szansę osobiście rozpakować paczkę. Ochoczo zabrali się do tej czynności. Ku naszemu zaskoczeniu w paczce znajdowały się DWIE GRY! Pierwsza z nich jest już dość znana uczestnikom spotkań dzięki wymianie osobistych zasobów, jednakże Klub od tej pory posiada na własność CARCASSONNE! Rewelacyjną pozycję, w którą mamy zamiar zrobić szkolny turniej. Drugą grą okazało się MONDO: SAPIENS. Bardzo ciekawa gra o prostej mechanice i ciekawemu rozwiązaniu liczenia punktów oraz możliwości rozgrywki na trzech stopniach trudności. Obie gry są bardzo ładnie wydane i wymagają od graczy intensywnego myślenia.Już pierwsze rozgrywki przyniosły wiele radości.

Śmiech SERDECZNIE DZIĘKUJEMY DARCZYŃCY/OM Śmiech

tm  tm  tm

Mikołaj Rogala


 

 

Śmiech SPONSORZY Śmiech

SZKOLNEGO KLUBU GIER PLANSZOWYCH 

 

RADA RODZICÓW SZKOŁY PODSTAWOWEJ nr 5 w GOSTYNIU

WYDAWNICTWO REBEL.pl 

WYDAWNICTWO GRANNA.

 

DZIĘKUJEMY ZA WSPARCIE!

 

JEŚLI KTOŚ CHCIAŁBY DOŁĄCZYĆ DO GRONA SPONSORÓW TO SERDECZNIE ZAPRASZAMY. WSZYSTKIE GRY TESTUJEMY NA DZIECIACH Puszcza oczko

 

Mikołaj Rogala


 

Dodatkowe informacje